środa, 8 stycznia 2020

Jesienna magia Gór Stołowych

Złota polska jesień, Góry Stołowe, paczka znajomych i wszystko w temacie. Weekendowy wyjazd integracyjny PTT o/ Sosnowiec i ekipy Explosklep.pl. Długo planowany wyjazd, zmieniany termin, zmieniane miejsce ale w końcu się udało i 18 października meldujemy się w gościnnych domkach w Batorowie. Piątkowy wieczór, przy gitarkach i śpiewach przeciąga nam się do późnych godzin nocnych....
Sobotni słoneczny poranek zapowiada fajny dzień. Na dwa kursy przerzucam ekipę do Karłowa. "Chwila" oczekiwania na dziewczyny z Noga za nogą i ruszamy na stołowo-górski klasyk: Karłów - Skalniak - Błędne Skały - Ostra Góra - Pasterka - Szczeliniec Wielki - Karłów. Do grzbietu między Ptakiem, a Skalniakiem docieramy nieoznakowaną ścieżką, dalej w kierunku Błędnych Skał idziemy szlakiem czerwonym, dziwnym trafem gdzieś nam znaki znikają i pojawiają się tuż przed Błędnym Skałami. Pokonujemy skalny labirynty i schodzimy do Ostrej Góry. Mijamy Ośrodek Szkolenia Piechoty Górskiej i podchodzimy do Pasterki. W schronisku, krótki popas i przed nami ostatnie podejście, na Szczeliniec Wielki. Do schroniska dochodzimy tuż przed zachodem słońca. Labirynt Szczelińca i zejście do Karłowa pokonujemy już w ciemności. Wracamy do Batorowa. Impreza pod wiatą już trwa, kominek rozpalony, kiełbaski ponacinane. Integracja...
    Niedzielę zaczynam jeszcze przed wschodem słońca co by coś pobiegać. Pakuję drona i biegnę przez Górę Św. Anny w kierunku Skał Puchacza. Filmuje wschód i dalej kieruję się w stronę Wielkiego Torfowiska Batorowskiego. Do Batorowa wracam wzdłuż Skalnych Grzybów. Ogarniam ekipę, żegnamy Explo Team i jedziemy do Teplickiego Skalnego Miasta. Spacerujemy wśród skalnych ostańców próbując odnaleźć przypisane im postacie i kształty.